معاون پژوهشی جهاددانشگاهی تربیت مدرس بیان کرد:

اجرای طرح استخراج روی از منابع سولفیدی/کمک جهاددانشگاهی به حل چالش‌های عرصه تولید فلزات کشور

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۰ کد : ۵۹۶۰۹ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۳۶۰
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی تربیت مدرس با اشاره به طرح راه‌اندازی پایلوت استحصال روی از منابع سولفیدی و اکسیدی با روش لیچینگ اتمسفری و کمک جهاددانشگاهی به حل چالش‌های عرصه تولید فلزات کشور گفت: در حال حاضر بخش اجرایی این طرح و احداث واحد پایلوت انجام شده، تست‌های اولیه نیز در حال انجام بوده و به‌منظور تجاری‌سازی طرح، مجموعه در حال جذب سرمایه‌گذار است.
اجرای طرح استخراج روی از منابع سولفیدی/کمک جهاددانشگاهی به حل چالش‌های عرصه تولید فلزات کشور

محمد مشکینی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی تربیت مدرس و مجری طرح راه‌اندازی پایلوت استحصال روی از منابع سولفیدی و اکسیدی با روش لیچینگ اتمسفری در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی به فرارسیدن چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد به معرفی طرح فوق پرداخت و گفت: استخراج روی از منابع سولفیدی همواره یکی از چالش‌های عرصه تولید فلزات کشور بوده، زیرا در دهه‌های گذشته روش‌هایی که استفاده شده باعث طولانی شدن، هزینه بالا و تشکیل فازهای ناخواسته در حین فرآیند بوده است.

وی با بیان این که از جمله روش‌هایی که در دنیا مورد تحقیق قرار گرفته استفاده از روش اتمسفری است گفت: با توجه به منابع روی در کشور، این طرح در جهاددانشگاهی اجرا و پایلوت این فرآیند در حال راه‌اندازی است.

مجری طرح راه‌اندازی پایلوت استحصال روی از منابع سولفیدی و اکسیدی با روش لیچینگ اتمسفری افزود: در حال حاضر بخش اجرایی این طرح و احداث واحد پایلوت انجام شده و تست‌های اولیه نیز در حال انجام بوده و به‌منظور تجاری‌سازی طرح، مجموعه در حال جذب سرمایه‌گذار است.

مشکینی، نوسانات ارز، مشکلات ارتباط و دستیابی به دانش روز دنیا و تأخیر در تأمین سرمایه را از مشکلات موجود در روند اجرای طرح عنوان کرد.

مجری طرح راه‌اندازی پایلوت استحصال روی از منابع سولفیدی و اکسیدی با روش لیچینگ اتمسفری با اشاره به اینکه در حال حاضر جهاددانشگاهی از نیروهای جوان متخصص و نخبه‌ای برخوردار است که باعث پیشرفت و ارتقای آن شده است افزود: با توجه به این که این افراد همگی نیروهای شایسته و فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه‌های کشور هستند، فراهم کردن امکانات اولیه اعم از امکانات مالی، پژوهشی، تجهیزاتی و ... باعث دلگرمی و پیشرفت هر چه بیشتر جوانان و نهایتاً جهاددانشگاهی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از آنجایی که افراد نخبه و متخصصی در این نهاد مشغول به فعالیت هستند، استفاده بهینه از این افراد منجر به قرار گرفتن این نهاد در مسیر دستیابی به پیشرفت دانش‌بنیان کشور می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های علمی خود در حوزه‌های مختلف می‌تواند نقش مهمی را در پیشرفت کشور داشته باشد.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی تربیت مدرس در پایان گفت: با توجه به تجربه این واحد در حوزه صنعت و معدن، ورود این نهاد علمی و اجرایی می‌تواند باعث افزایش تولید، بهره‌وری و سودآوری در این بخش شود و همکاری معادن با نهادهای پژوهش محور بابت افزایش ظرفیت بهره‌وری، ایجاد اشتغال و تولید می‌شود.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :