ریاست
رئیس جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس:
تخصص گرایی و ماموریت محوری رویکرد اصلی واحد تربیت مدرس است
رئیس جهاد دانشگاهی واحد تربیت مدرس رویکرد اصلی فعالیت این واحد را پژوهشی عنوان کرد و گفت : در کنار فعالیت های پژوهشی تلاشی جدی برای توانمند سازی حوزه آموزشی و فرهنگی مبتنی بر ارائه خدمات تخصصی و مطالعات محور در دست برنامه ریزی و اجراست .
دکتر مهدی اسکندری تخصص گرایی را از سیاست های اصلی واحد تربیت مدرس عنوان و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی تربیت مدرس با اعتقاد به این رویکرد ، تمرکز خود را در حوزه پژوهشی بر فرآوری مواد معدنی قرار داده و در همین راستا پژوهشکده فرآوری مواد معدنی را در سال 94 راه اندازی کرد .
رئیس جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس کسب دانش فنی به صورت صنعتی ، بهنیه سازی فرایند های موجود در کاخانجات، کاهش مصرف انرژی و حرکت در مرزهای دانش را از مهمترین اهداف راه اندازی این پژوهشکده عنوان کرد.
وی گروه های کانه آرایی و هیدرومتالورژی ، مدلسازی سیستم های فرآوری مواد معدنی و تکنولوژی نانو و اقتصاد را سه گروه تشکیل دهنده پژوهشکده عنوان کرد و افزود: گروه های اقتصاد و ریاضی و انفورماتیک نیز در واحد تربیت مدرس فعال هستند.
اسکندری انجام طرح های متعدد کارفرمایی، ثبت دهها اختراع، چاپ مقالات ISI و علمی و پژوهشی را بخشی از فعالیت های شاخص پژوهشی این واحد عنوان کرد و افزود: این واحد مجلهIranian Journal of Mathematical Sciences and Informatics با درجه علمی – پژوهشی را منتشر می کند که در سایت های معتبر علمی دنیا از جمله MathSciNet،Scopus، Zentrablatt Math Online Database،ISC،Journal Master List و نیز بخش استنادی Emerging Source Citation Index پایگاه تامسون رویترز قابل نمایه است .
وی با اشاره به ماموریت های ابلاغ شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهاد دانشگاهی ، ظرفیت های پژوهشکده فرآوری مواد معدنی در راستای تحقق بخشی به این ماموریت ها را یادآور شد و تاکید کرد : یکی از ماموریت های واگذار شده به جهاد دانشگاهی مدیریت انتقال و توسعه فناوری است که این ماموریت به عنوان یکی از مهمترین اهداف پژوهشکده مورد توجه قرار گرفته است .
اسکندری در ادامه افتتاح دو خط تولید فلزات با ارزش ، شروع به کار باز طراحی و انجام کلیه آزمایشات پایلوت و scale up نمودن یکی از کارخانجات مس و بورس نمودن دانشجویان دکتری همانند سالهای قبل را از برنامه های سال جاری پژوهشکده فرآوری مواد معدنی عنوان کرد .
اسکندری در ادامه به بیان عملکرد واحد تربیت مدرس در حوزه فرهنگی پرداخت و ایجاد مرکز مطالعات آینده پژوهی فرهنگی را یکی از دستاوردهای جدی این واحد عنوان کرد.
وی افزود: اثربخشی تحقیقات در حوزه علوم انسانی با رویکرد ارائه مدل ارزیابی اثربخشی و طراحی نظام رتبه بندی دانشگاه ها در حوزه اثربخشی یکی از فعالیت های اصلی مرکز مطالعات آینده پژوهی است که هدف آن ارتقاء جایگاه تحقیقات علوم انسانی در حوزه سیاستگذاری است .
اسکندری کمک به ارتقاء جایگاه و وزن جهاد دانشگاهی در حوزه سیاستگذاری کلان را از جمله اهداف بلند مدت این واحد در عرصه فرهنگی عنوان کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی تربیت مدرس تخصص گرایی را در حوزه آموزش این واحد یک اولویت جدی دانست و خاطر نشان کرد : واحد تربیت مدرس هم اکنون در حوزه های hse، پدافند غیرعامل ، آینده پژوهی ، فرآوری مواد معدنی و مدیریت به طور تخصصی به ارائه خدمات آموزشی می پردازد و در این حوزه ها مجوزهای تخصصی از وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل نیز اخذ نموده است.