پیام رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو/ با درک صحیح از وقایع به ریزترین پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان بیاندیشید

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۶۵۸۵۷ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۶۹
رییس جهاددانشگاهی با صدور پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذرماه روز دانشجو تأکید کرد: از شما عزیزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور انتظار می‌رود با آگاهی، توانایی و درک صحیح از وقایع به ریزترین پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان بیاندیشید و با تحلیل‌های واقع‌بینانه و بدون تعصب در راستای نیل به آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی ایران و توسعه کشورمان گام بردارید.
پیام رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو/ با درک صحیح از  وقایع به ریزترین پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان بیاندیشید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی در پیام حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در آستانه فرارسیدن ۱۶ آذرماه، آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با گرامیداشت نام و یاد شهدای دانشجو، فرارسیدن  16 آذرماه، روز حق‌طلبی، استعمارستیزی، اندیشه ورزی، ایمان و شجاعت طلبی قشر فرهیخته‌ دانشجو را به آینده‌سازان کشور عزیزمان تبریک و تهنیت می‌گویم.

شانزدهم آذرماه در کشورمان تنها یادآور یک اتفاق و تاریخ شهادت دانشجویان شجاع والامقام مصطفی بزرگ‌نیا، مهدی شریعت‌رضوی و احمد قندچی در دانشگاه نیست، بلکه زنگ بیداری و یادآور ایستادگی و هوشیاری این قشر آگاه و روشن‌منش است که در برابر اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، به دفاع از استقلال کشورمان پرداختند و خواهان عزت و سربلندی ایران آباد و آزاد شدند.

دانشجویان عزیز، شما همواره نمادی از دانایی و خردورزی در تاریخ این سرزمین بوده‌اید که باروحیه عدالت‌طلبی، همت و انگیزه برای دستیابی به آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود، نقشی بزرگ در جامعه ایفا می‌کنید. تلاش‌های شما در عرصه‌های تولید علم و فناوری و خدمت به مردم برای پیشرفت و توسعه کشورمان همیشه درخشان و چشم‌نواز بوده است.

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید نموده‌اند از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی. 

در این راستا از شما عزیزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور انتظار می‌رود با آگاهی، توانایی و درک صحیح از وقایع به ریزترین پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان بیاندیشید و با تحلیل‌های واقع‌بینانه و بدون تعصب در راستای نیل به آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی ایران و توسعه کشورمان گام بردارید.

در سال جاری با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، نقش شما در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت و اثرگذار است، شما می‌توانید به‌عنوان قشری پیشرو و عدالت‌طلب با تبیین‌گری برای انتخاب اصلح، در این امر مهم نقش‌آفرینی کنید.

جوانان و فرزندان ایران اسلامی، اکنون در حال عبور از یکی از پیچیده‌ترین برهه‌های تاریخ  هستیم و در این روزها که فلسطین و غزه به خط مقدم مبارزه علیه استکبار تبدیل‌شده‌ است، شما دانشجویان باید صدای مظلومیت مردم غزه باشید، چراکه صدای شما از هر صدای دیگری رساتر  و تأثیرگذارتر است.

این‌جانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به دانشجویان آینده‌ساز میهن اسلامی، اساتید و دانشگاهیان و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی تبریک می‌گویم و امیدوارم حضورتان در پیشبرد اهداف بلند و عالی نظام جمهوری اسلامی ایران منشأ اثر باشد‌.

حسن مسلمی نائینی
رییس جهاددانشگاهی

 

کلید واژه ها: روز دانشجو


نظر شما :