رییس جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس:

زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی از محیط و نیازهای حال و آینده شناخت جامعی داشت

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۸ کد : ۶۶۶۸۶ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۸۴
رییس جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس با بیان اینکه زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی از محیط و نیازهای حال و آینده شناخت جامعی داشت گفت: ویژگی دیگر زنده یاد دکتر آشتیانی این بود که به درستی می توانست توانمندی خود را در راستای پاسخگویی به نیازهای محیط اطرافشان بازتعریف کند.
زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی از محیط و نیازهای حال و آینده شناخت جامعی داشت

به گزارش روابط عمومی  جهاددانشگاهی تربیت مدرس، دکتر مهدی ذاکری رییس جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس و پژوهشکده فرآوری مواد معدنی در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی اظهار کرد: دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پرورش نیروی جهادی، تقویت ما می‌توانیم، فرهنگ جهاد علمی و بسیجی تلاش بسیار زیادی کرد.

وی با اشاره به این که زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی از استقامت، اعتماد به نفس و روحیه خستگی ناپذیر و مثال زدنی برخوردار بوده و خللی در عزم و اراده این جهادگر فقید برای اعتلای نام ایران در بالاترین سطوح علمی جهان نبوده است، گفت: تحلیل ابعاد شخصیتی چنین انسان‌هایی و الگوسازی از آن‌ها می‌تواند در سطح جهان خواستگاه و مخاطب داشته باشد.

دکتر ذاکری با تاکید بر این که انسان‌هایی که کارهای بزرگ انجام می دهند از چند ویژگی مهم برخوردار هستند، افزود: ویژگی اول زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی این است که به درستی نسبت به خود و ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش شناخت کامل داشت و در این شناخت اسیر خودبزرگ بینی نمی‌شد و از سویی هم در مواجهه با محیط دچار خود حقیر پنداری نیز نمی شد.

وی ویژگی دوم زنده یاد کاظمی آشتیانی را شناخت جامع از محیط خود و نیازهای حال و آینده این محیط عنوان کرده و گفت: ویژگی سوم و مهم زنده یاد دکتر آشتیانی این بود که به درستی می توانست توانمندی خود را در راستای پاسخگویی به نیازهای محیط اطرافشان بازتعریف کند.

دکتر ذاکری با اشاره به این که دستاوردهای علمی به سهم خود حامل فرهنگ نیز هستند، افزود: نباید صرفا جنبه‌های خدماتی و دستاوردهای علمی در کانون توجه باشد، بلکه باید به تحلیل محیطی که پرورش دهنده انسان‌هایی است که خالق کارهای بزرگ هستند نیز پرداخته شود. 

رییس جهاددانشگاهی تربیت مدرس ادامه داد: نقش محیط در خلق انسان‌هایی که می توانند کارهای بزرگ را خلق کنند انکار ناپذیر است، لذا تحلیل ابعاد شخصیتی انسان ها و محیطی که در آن رشد کرده‌اند و عواملی که در این مسیر بر آنها تاثیر گذاشته است می تواند در قالب یک الگوی فرهنگی در پرورش انسان های متعهد و خدمتگزار به جامعه بسیار موثر باشد.

وی در پایان با بیان این که استقبال جامعه جهانی از دستاوردهای علمی زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و مجموعه رویان گویای حرکت در مرز دانش و بسیار فراتر از آن است، گفت: استفبال جامعه علمی جهانی از آخرین دستاوردها که در قالب کارگاه های تخصصی و همایش ها ارایه می شود همگی از تاثیر علمی این مجموعه به عنوان مجموعه ای پیشرو در تولید علم در حوزه سلول های بنیادی حکایت دارد.

کلید واژه ها: سعید ایران سالگردکاظمی آشتیانی


نظر شما :